Severina II

La capitală

Ora 9:00. O putoare de miros îi inundă nările Severinei, ea care până acum a mirosit doar flori de vară târzie, vopsea atunci când vopsea gardul lu’ mamaie, săpun de casă atunci când își spăla gogoșarii. Nu a mai cunoscut mirosul acesta până acum, i se pare straniu, ciudat îl asociază cu o viață nouă și de aceea nu își duce mâna la nas ci îl trage ca să-i ajungă bine în plămâni. E mirosul pe care o să și-l amintească toată viață, toată viața ei nouă. E ora 9:07 în Gara de Nord din București iar ea nu știe încotro să o apuce. Mama și mama mamei nu au fost decât de vreo două ori la capitală și n-au știut să-i spună ce să facă atunci când ajunge în gară, pe unde trebuie să o ia ca să ajungă la fata vecinei lor. Știe că Matilda stă pe undeva prin sectorul 6 și parca Militari îi spune cartierului. Mai știe că o s-o aștepte la metrou la Lujerului (Cora??) dar cum Doamne iartă-mă face ca să ajungă până acolo? S-a sucit, s-a învârtit, a întrebat și ca prin minune s-a trezit în stația de metrou, uitându-se ca o vită la turnicheți. Nu știe ce-s ăia și se tot întreabă cum o să sară peste ei fără să i se vadă gogoșarii, pentru că azi și-a luat fustița bună pe ea. Se duce la tanti aia care stă ca într-o cutie să o întrebe ce și cum trebuie să facă și află că trebuie să plătească ca să poată sări peste acele bări mititele. Tanti aia îi dă o cartelă de două călătorii cu 5 lei și iese din cutie ca să îi arate cum trebuie să bage cartela, cum trebuie să treacă și ce metrou trebuie să ia ca să ajungă la Lujerului. O atenționează matern că la Eroilor trebuie să schimbe înspre Preciziei.

– Eroilor? Preciziei? Ce sunt astea? Întreabă haotic Severina. Nu am auzit de ele niciodată.

Tanti din cutie ia o foaie și un pix și începe să-i deseneze Severinei ca să înțeleagă mai bine, să nu se piarda pe sub pământ. I s-a făcut puțin milă de ea dându-și seama că nu a mai fost niciodată în București, darămite la metrou. Îi explică de-a fir a păr totul, orice stație, orice peron și o pune să-i promită că dacă nu se descurcă o să întrebe pe o altă tanti din cutie, pe care o găsește la orice stație de metrou. Severina îi mulțumește și pleacă înspre ceea ce numește noua ei viață.

A ajuns în final la Lujerului. S-a uitat puțin după ieșirea bună, pentru că la telefon Matilda i-a spus că trebuie să iasă înspre Cora, iar pentru asta să se uite pe sus pentru că pe o pancartă scrie „Șoseaua Virtuții.” A ieșit. Matilda era acolo, așteptând-o îngrijorată fiindcă nici la telefon nu i-a răspuns. Severina nu l-a auzit pentru că la metrou e foarte mult zgomot.

– Măi femeie, ce îngrijorată am fost! Să ții telefonul aproape ca să știe lumea de tine.

– Da, păi nu l-am auzit. Tu aici stai?

– În blocul ăla. E foarte aproape de metrou, iar ăsta e un lucru bun în București că ajungi mai repede unde vrei să ajungi.

– Auzi dar tu mai stai cu cineva? Că nu te-am întrebat.

– Nu, stau singură, de-aia am zis să vii să stai cu mine că mi-e urât câteodată singură.

– Și avem loc amândouă?

– E un apartament cu două camere. Tu o să stai în sufragerie care e destul de mare. Avem loc. O să-ți vorbesc mai târziu despre un job pe care l-am găsit pentru tine. Nu e unde lucrez eu, e la altă firmă dar e ok ca bani și beneficii.

– Job? Ce-i ăla?

– Job adică loc de muncă.

– Aaaa, așa îi zice acum?

– Așa îi zice demult, soro.

– Și ce trebuie să fac acolo? E greu? E departe?

– O să vorbim mai târziu, momentan să te instalezi, te faci comodă și apoi discutăm.

Matilda lucrează în ceea ce se numește corporație. E mulțumită de jobul ei, are destul cât să-și permită cam ce vrea, se îmbracă bine și nu poartă gogoșari sub nicio formă. Severina începe să o admire în tăcere și să-și dorească să fie la fel ca ea, nefiind conștientă că Matilda a ajuns așa prin multă muncă. Ei, Matilda a putut să îi găsească un job de „cleaning lady” și i-a explicat că pe românește asta înseamnă „femeie de serviciu” dar că orice muncă e cinstită și că niciodată nu poți începe de sus ci trebuie întotdeauna să o iei de jos, așa cum a făcut și ea. Severinei acest concept de a o lua de jos nu îi este foarte clar dar văzând că Matildei nu i se pare nimic ciudat în asta, a luat-o ca atare și s-a conformat. Va fi o „cleaning lady” și va începe de luni. După cum chiar ea a zis odată, are două mâini și două picioare sănătoase așa că poate face față oricărei munci, oricât de grea ar fi.

Perioada de acomodare la București nu a fost atât de grea pe cât se preconiza, din contră. Severinei îi place în continuare jobul pe care îl are, de la „cleaning lady” a trecut la recepția firmei, unde face cafele pentru invitați și duce corespondența în birouri. Acolo, la recepție, l-a cunoscut pe Gicu, un brunețel simpatic cu nume antic, frumușel și nu prea, înalt și zvelt, cu mult tupeu și prea puțină educație. În afară de Mihai, pețitorul, ea nu a mai cunoscut niciun bărbat în alt sens decât cel normal și i se părea oarecum ciudat ori de câte ori Gicu o măsura din priviri și scotea limba la ea atunci când se asigura că nu-l vede nimeni. Nu știa exact cum să procedeze în ceea ce îl privește așa că a întrebat-o pe Matilda, care dintotdeauna a părut că știe mai multe decât ar fi știut ea vreodată.

– Severina, ăsta pare că vrea să iasă cu tine.

– Unde să iasă?

– În oraș, femeie. Unde?

– Pai și atunci de ce nu vine să-mi spună? Mă și enervează cum se scălâmbăie de fiecare dată când trece pe lângă mine.

– Așa sunt bărbații, Severina. Niște copii mai mari (râde). N-ai avut de-a face cu niciun bărbat până acum?

– Doar cu Mihai, de care ți-am povestit deja.

– Păi da dar cu acel Mihai nu s-a întâmplat nimic.

– Nu.

– Asta înseamnă că… Severina, ia zi-mi o chestie. Tu ai fost vreodată cu un bărbat?

– Unde să fiu?

– În pat, gen.

– Adică să dorm cu el? Severina roșește treptat.

– Da, și asta. Dar mai mult de atât.

– Nu înțeleg! minte Severina roșie ca focul.

– Femeie, tu ai făcut vreodată sex?

– …

– Să înțeleg că nu?

– Păi nu.

– God, credeam că nu mai există așa ceva în ziua de azi. Câți ani ziceai că ai?

– 22.

– Pe bune?

– Da, dar ți-am mai zis vârsta mea.

– Știu, doar că acum o privesc altfel.

– E ceva rău ca nu am făcut sex niciodată până acum?

– Nu, nu, nu. E un lucru bun ăsta, să te păstrezi, cum ar veni. Pentru cel ce îți va fi soț. Numai că în ziua de azi puține fete mai fac asta, atâta tot.

– Eu nu mă păstrez pentru nimeni, nu vreau să mă mărit.

– OK, atunci am o curiozitate în cazul ăsta. De ce stai virgina?!

– Chiar nu știu. Poate pentru că nu am avut ocazia. Plus că acum mă concentrez să termin liceul la seral, vreau să dau după-aia la facultate, am prea multe de făcut ca să mă gândesc la alte chestii.

– Te înțeleg, dar nu strică să te mai și relaxezi, dacă înțelegi ce vreau să spun.

– Hmm… Mda…

Severina a înțeles că relaxare mai înseamnă și sex, dacă e să se ia după Matilda și chiar ar avea nevoie să se mai relaxeze. Nu face nimic altceva în afară să meargă dimineața la serviciu și apoi să se ducă la școală. Gicu n-arată rău, o atrage așa puțin, deși nu îndeajuns de mult încât să și-o tragă cu el (a aflat de la Matilda că a ți-o trage e egal cu a face sex). Matilda i-a mai zis că e important primul bărbat din viața oricărei femei, pentru că pe ăla o să-l țină minte tot timpul. Oare merită Gicu să-l țină minte pentru tot restul vieții?

A doua zi la serviciu l-a analizat pentru prima dată, iar când s-a apropiat de ea a simțit ceva, acolo jos și apoi a fost nevoie să se schimbe. Lipsa lui de educație pentru ea nu a contat fiindcă nu a observat-o, în schimb i-a remarcat corpul deșirat, buzele pline și ochii verzi. A constatat că o atrage suficient de mult în momentul în care s-au dus în spatele clădirii. Acolo Gicu i-a băgat mâna pe sub bluză, a tras-o violent înspre el și a sărutat-o eliberându-și limba groasă în gurița ei pură și inocentă de 22 de ani încoace. Da, într-adevăr merită să se relaxeze cu Gicu.

Au stabilit să se întâlnească seara, la el acasă, în jur de opt, opt și ceva. Matilda a atenționat-o că fiind prima dată nu o să fie prea plăcut pentru ea, ceea ce însemna că nu o să se relaxeze foarte tare. I-a mai zis că trebuie neapărat să-i spună lui Gicu faptul că ea e virgină, pentru că și el trebuie să fie foarte atent ca să nu o doară prea tare. I-a ținut o pledoarie de 10 minute și i-a dat două prezervative pentru că „e foarte important să folosești prezervativ, Severina.”

În jur de șapte și ceva, Severina gătită prună și parfumată ca un trandafir pleacă să se relaxeze la Gicu acasă. S-a întors pe la doișpe unde Matilda o aștepta cu sufletul la gură.

– Ia zi, cum a fost?

– Ai avut dreptate, m-a durut.

– Dar i-ai zis să fie atent? L-ai atenționat înainte?

– Da. Mi s-a părut chiar fericit când a aflat că el va fi primul.

– Nu e de mirare. Ți-am zis că fete ca tine mai rar în ziua de azi.

– Așa mi-a zis și el.

– Per total, cum ți s-a părut?

– Nu cine știe ce. Gicu zice să mai încercăm că după mai multe încercări nu o să mă mai doară și chiar o să mă relaxez atunci.

– Da, asta așa e. Dar te rog să ai grijă. Vezi și tu ce intenții are băiatul ăsta cu tine, nu strică să fii precaută.

– Mi-a zis că vrea să avem o relație.

– Cam ciudat ar începe relația asta a voastră. Tu vrei o relație cu el?

– E drăguț și dacă tot n-am avut pe nimeni până acum eu zic să încerc.

De la prima oră a dimineții Gicu îi dă mesaj Severinei: „Neatza scunpa mea. Cf?”

A trebuit să se ducă la Matilda ca să se asigure că a înțeles bine ce i-a scris. Matilda a bufnit în râs și a asigurat-o că a înțeles bine dar că Gicu ăsta e nițel cam agramat. De acord cu asta, Severina deși nu a terminat momentan liceul știe să scrie și să vorbească așa cum trebuie și de aceea nu a înțeles ce a vrut să-i spună Gicu din prima. La serviciu a copleșit-o cu bombonele, cafele, suculeț și floricele. Seara ea s-a dus la școală, el încercând fără succes să o convingă să meargă la el ca să se relaxeze „cu un vinișor de țară, iubito.”S-a dus la el direct de la școală și au încercat să se relaxeze. Au reușit de două ori. Și a fost bine.

Relația cu Gicu îi face bine Severinei. Îi place că o alintă, o ține în brațe, o mângâie atunci când are mai mare nevoie. Găsește mereu bilețele de amor în dulăpiorul de la serviciu, câteodată îi mai lasă și niște biscuiți Oreo sau o bombonică Chokotoff. Face așa niște gesturi frumoase și calde pe care Severina le savurează la o intensitate exagerată. I-a spus și mamei despre Gicu, care a rămas profund impresionată de acest băiat bun peste care a dat fiică-sa, mama mamei i-a zis doar să mai treacă și pe acasă, în satul dintre două lumi că poate îl aduce și pe Gicu să-l vadă și ea. E un vis pe care nu a știut că-l are, un vis din ce în ce mai frumos pentru că simte că plutește ori de câte ori face un pas. Îi place să aibă o relație, e mulțumita, simte că le are pe toate.

Într-o dimineață, pe când era la serviciu, îl vede pe Gicu vorbind cu Clemența, fata de la curățenie, cea care o invidia în secret pe Severina pentru faptul că a trecut la recepție. Această Clemența a observat că e ceva între Gicu și Severina și s-a hotărât să afle ce anume, de ce o vede pe „vaca aia schiloadă” chicotind mereu când trece masculul Gicu pe acolo. Nu de alta, dar acest mascul o mai ciocănește și pe ea din când în când, iar în ultima vreme, de vreo câteva luni, nu s-a mai întâmplat nimic. Fată deșteaptă, și-a dat seama că ea nu mai e ciocănită cam de când a observat că „vaca aia schiloadă” se hlizește pe lângă Gicu.

– Ce vorbeai cu Clemență, dragule?

– Aaa, nimic scumpa mea. Mă întreba când îi vine comanda la aspirator.

– Păi și ce treabă ai tu?

– Eu trebuie să i-l aduc, iubito.

– Aha. Bine atunci.

– Cumva iubita mea e geloasă? întreabă Gicu vizibil mulțumit.

– Nu, dragă. Eram curioasă.

– Minți!

– Puțin, hihihi.

– Nu ai de ce, dragostea mea.

– Știu, iubitule dar ce vrei, e involuntar.

Au stabilit să se vadă seara următoare pentru că în seara aceea Gicu trebuie să treacă pe la alde maică-sa să le repare chiuveta și „o să mă întorc târziu și obosit, iubita mea.” Dar Severina nu avea stare acasă așa că s-a hotărât să îl surprindă pe masculul ei, cu o vizită inopinată și cu o surpriză: va rămâne la el peste noapte și vor dormi îmbrățișați. Plus de asta vor merge împreună la serviciu, ah va fi superb.

Noroc că a intrat cineva o dată cu ea în scara blocului, că nu avea cheie. Urcă încântată treptele și se apropie emoționată de ușa lui Gicu. Bate timid, după cum am spus, nu avea cheie. De dincolo de ușă se aude o voce subțire de femeie, iar Severina a zis că auzul îi joacă feste. Mai bate o dată, aceeași voce de femeie răspunde „cine dracu’ e?”

Instinctiv pune degetul pe vizorul ușii, ca să nu vadă cine e înăuntru că ea este persoana care a apărut în vizită pe nepusă-masă. Aude cheia răsucindu-se și ușa se deschide: Clemența! A încremenit dar a simțit și cum un val nestăpânit de furie o cuprinde, fierbințeala i se urcă la cap și o împinge pe ibovnică de o dă cu spatele de perete. „Ce faci, fă? ‘Tu-ți morții mă-tii!” se aude în urma ei dar nu o bagă în seamă ci merge ca un cal cu ochelari până în dormitorul lui Gicu. Acolo și-a găsit masculul stând crăcit, cu picioarele pe pereți, domind nevoie mare, că doar omul fusese supus unui efort formidabil. În următoarea secundă apare Clemența în cameră,iar Severina ia o carte de sub mobilă (pentru asta folosește Gicu cărțile) și o aruncă înspre capul iubitului ei urlând ca din gaură de șarpe: Gicuuuuuuuuu!!!

Va urma!

Leave a Reply

